top of page

פסטה ברוטב עגבניות שרי צלויות בתנור



פסטה ברוטב עגבניות שרי צלויות בתנור
מכירים את זה שאתם מתעוררים בבוקר ומגלים שנשאר לכם סטוק של עגבניות שידעו ימים יפים יותר, ואתם מבינים שכדאי לכם כבר להכין ממנו משהו אחרת הוא לא יהיה אכיל?

אז בדיוק ככה קרה לי עם קופסא של עגבניות שרי שהיו כבר חצי קווץ', חצי בואכה "יאללה תכיני משהו טעים". ככה נולד רוטב הפסטה הזה שהצלייה של העגבניות בתנור פשוט מרימה אותו לגבהים אחרים, לא דומה לרוטב עגבניות שמבשלים בסיר.


הרעיון הוא לשים בסיר שמן זית, תבלינים ואת העגבניות (עדיף חצויות) ולתת לכל המסה הזאת להכנס לתנור על חום גבוה עד שהעגבניות מפרישות את הנוזלים שלהן ובעצם מתבשלות במיץ של עצמן. בדיוק לחגיגה הזאת נצרף בסופו של דבר את הפסטה.

אין צורך להוסיף רסק עגבניות, הרוטב מורכב אך ורק מהעגבניות הצלויות, שמן זית ותבלינים. הצלייה היא תבלין בפני עצמו. הרוטב פסטה הזה כל כך פשוט להכנה ויוצא ממש ממש טעים



מצרכים:

20-25 עגבניות שרי – אפשר מיקס של צבעים

1/3 כוס שמן זית

כפית מלח גס

4 שיני שום פרוסות

ענף טימין טרי

ענף אורגנו טרי

(אפשר במקום טרי גם טימין ואורגנו יבש- כפית מכל אחד)

מעט פלפל שחור גרוס

חצי כוס מים (נצטרך פעמיים)



אופן ההכנה לסיר פסטה משפחתי

1. מחממים את התנור ל190 מעלות טורבו.

חוצים את העגבניות שרי לאורכן (אני אוהבת להסיר גם את הנקודה הקטנה של העוקץ של העגבניה, אבל אם זה לא מפריע לכם אז לא חייבים)


2. שמים בסיר שמן זית, את התבלינים ומעל יוצקים את העגבניות וחצי כוס מים, מערבבים קצת רק עד שהעגבניות נעטפות בשמן ומכניסים לתנור. אין צורך לכסות את הסיר.


3. אחרי 20 דקות מערבבים, מוסיפים שוב חצי כוס מים וממשיכים לעוד 40 דקות (סך הכל זמן צלייה כשעה).


4. כ-20 דקות לפני הסיום מבשלים במים פסטה מסוג שאוהבים – לפי הוראות היצרן. מוציאים את הסיר מהתנור. מסננים את הפסטה ומוסיפים אותה לרוטב.


5. מערבבים טוב, מזליפים שלוק שמן זית (אפשר לגרד מלמעלה גבינת פרמז'ן).



מגישים חם

בתאבון

1,003 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page