top of page

עוף פפריקש הונגרי עם כרוב ופפריקה


עוף פפריקש הונגרי בתבנית מלבנית עם בצקניות נוקרלי כרוב ופפריקה

המתכון הזה הוא געגועים לסבתי ההונגריה, סבתא מני ז"ל, שכבר יצא לי לכתוב עליה כאן בבלוג.

מחשבות עליה שעוברות לי בראש כל כך הרבה פעמים ותהיות מה היא היתה אומרת על המתכונים שלי, על הילדים שלי, שהיא לא זכתה לראות, על הבישולים שלי שבהשראתה ועל אלו שלא בהשראתה, ובכלל בטוח היה לה משהו להגיד.

ואם היה אפשר הייתי אני אומרת לה כמה אני מתגעגעת אליה. היא היתה סבתא חברת נפש כזאת. כזאת שמגלים לה סודות, ויודעים שהיא לא תספר לאף אחד. היא כל כך חסרה לי יותר מדי שנים.

המטבח ההונגרי מרבה להשתמש בפפריקה. התבשיל שנקרא עוף פפריקש הונגרי, מבוסס על עוף או בשר שמבושלים עם הרבה פפריקה אדומה, ובדרך כלל גם עם תפוחי אדמה. אני החלפתי את תפוחי האדמה ברצועות דקות של כרוב ובצל, שבסיום הבישול מקבלים ממש מרקם של ריבה.

כרוב, אגב הוא גם חומר גלם שמאפיין מאוד את המטבח ההונגרי.


אני מתחילה את מנת עוף פפריקש הונגרי בסיר על הכיריים ומסיימת בתנור. יוצא טעים שקשה לתאר. הריח בבית משגע. הגשתי על בצקניות נוקרלי והילדים טרפו.


מצרכים:

12 שוקיים עוף

כפית מלח גס + חצי כפית פלפל שחור גס

4 בצלים פרוסים דק

3/4 כרוב לבן פרוס דק

4 כפות שמן רגיל

6 שני שום פרוסות

2 כפות גדושות פפריקה מתוקה הונגרית איכותית

כפית פלפל לבן

כפית אבקת שום

כף מלח

5 גבעולי טימין

כוס וחצי מים


לסיום:

כף דבש




הכנה:

1. בסיר רחב מחממים שמן ומשחימים את שוקי העוף 3-4 דקות מכל צד, תוך כדי ההשחמה מתבלים בכפית מלח וחצי כפית פלפל שחור גרוס. כשהצבע הופך לאטום מכל הצדדים של העוף מוציאים לצלחת.


2. באותו סיר מוסיפים כף שמן ומאדים קודם את רצועות הבצל עד הזהבה ואז מוסיפים את רצועות הכרוב. מערבבים, מאדים 5 דקות עד ריכוך הכרוב ומוסיפים את התבלינים (את הדבש שומרים לסוף) וכוס וחצי מים, מנמיכים להבה ומבשלים עוד 15 דקות.


3. מסדרים את שוקי העוף בין הכרוב, יוצקים מהנוזלים שהצטברו בתחתית הסיר על העוף, מכסים ומעבירים לתנור מחומם על 180 מעלות לשעתיים. אפשר במקום להשאיר בסיר - לסדר את העוף בתבנית הגשה, מסביבו ומעליו להניח את הכרוב, לכסות בנייר אלומיניום ואז לתנור.


4. בחצי שעה האחרונה מסירים את המכסה או נייר אלומיניום, מזליפים כף דבש בזילוף דק מלמעלה וממשיכים לאפות חצי שעה נוספת ללא כיסוי.


5. מוציאים בזהירות מהתנור, מגישים על נוקרלי בצקניות הונגריות כמו שרשמתי במתכון לגולאש, או על אורז לבן או פירה.






יאממי לכם ובתאבון.
739 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page