top of page

בייגל משגע לפסח


בייגל

תמיד בתקופה הזאת של השבועיים – שלושה לפני ערב פסח, עולות לי המחשבות "מה אבשל השנה לחג?" מצד אחד הקלאסיקות של המנות שגדלתי עליהן, תמיד יקבלו את הכבוד הראוי להן על שולחן החג. מצד שני, בגלל העיסוק הקולינארי שלי והשעות הרבות שאני מבלה במטבח, אני מוצאת את עצמי עושה ניסויים של מתכונים חדשים לכבוד החג.

אחד האתגרים הגדולים בפסח, אם לא האתגר הגדול ביותר הוא למצא פתרון טעים ומשביע לחסרונו של הלחם. ואם אפשר רצוי שיהיה זה פתרון ידידותי לקיבה ולא מוקש למערכת העיכול....חחח

אז אני מתחילה את ההכנות שלי לחג הפסח השנה עם מתכון בייגל משגע, שעשוי מקמח מצה ואפוי בתבנית שיוצרת את המראה המפורסם של הבייגל עם החור. אפשר לעשות מהבצק הזה גם לחמניות עגולות קטנות ללא חור, המרקם יוצא ממש רך ואוורירי ויחד עם זאת יציב ונוח לפריסה ולמריחה של מילוי.


מצרכים ל-4 בייגל כמו בתבנית שבצילום


(או 10-12 לחמניות עגולות קטנות)


1 כוס מים (240 מ"ל)

רבע כוס שמן רגיל (60 מ"ל)

כפית סוכר

כפית ורבע מלח

1 כוס קמח מצה מעורבב עם חצי כפית אבקת אפיה ורבע כפית פלפל שחור

3 ביצים L



אופן ההכנה:

1. מביאים לרתיחה בסיר קטן את המים, השמן, הסוכר והמלח. כשנוצרות בועות מכבים את הלהבה ומוסיפים בבת אחת את קמח המצה שעורבב עם אבקת אפיה ופלפל שחור ומערבבים מייד במהירות גבוהה עד שנוצרת תערובת אחידה שנפרדת מהדפנות של הסיר.


2. מעבירים לקערה ומצננים את התערובת כמה דקות.


3. מוסיפים את הביצים אחת אחרי השניה בעירבוב מהיר (אפשר גם במיקסר או עם כף, העיקר שיהיה במהירות) כל פעם ביצה אחת עד שהיא נטמעת בתערובת ורק אז מוסיפים ביצה נוספת.


4. מעבירים לתבנית בצורת בייגל (אפשר גם ליצור כדורים קטנים ולהניח בתבנית שקעים מעט משומנת, או בתבנית התנור מרופדת בנייר אפיה ליצירת לחמניות קטנות ללא החור).

הבצק תופח בזמן האפיה


אופים 180 מעלות 30 דקות עד הזהבה.

לא פותחים את דלת התנור בזמן האפיה!


אחרי האפיה משאירים בתנור כבוי 10 דקות נוספות

מוציאים, מצננים, חוצים וממלאים במה שאוהבים

בתאבון
343 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page